A 2014. december 11-i képviselőtestületi ülés napirendje

2014. december 11-én (csütörtökön) 16:00 órai kezdettel a XXII. kerületi önkormányzat képviselőtestülete ülést tart a Városháza Záborszky Nándor termében.

Napirend

Rendeletalkotást igényel

  1. Rendelettervezet az önkormányzat 2015. évi átmeneti finanszírozásáról és költségvetési gazdálkodásáról
  2. Javaslat a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátásokról, valamint a fizetendő intézményi térítési díjakról szóló 18/2012. (VI.25.) önkormányzati rendelet módosítására
  3. Javaslat az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás célú helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 24/2013. (XI.05.) önkormányzati rendelet módosítására

Határozathozatalt igényel

  1. Javaslat a 2015. évi költségvetést megalapozó döntések meghozatalára
  2. Javaslat a kerületi katasztrófavédelmi tevékenység támogatására
  3. Javaslat a meglévő állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis további folyamatos felhasználására és 2015-2019 évekre vonatkozó költségvetési fedezetének biztosítására
  4. Javaslat a 2015. évi Budafok-Tétényi Fesztiválsorozat kapcsán előzetes kötelezettségvállalásra
  5. Javaslat a Promontor Televíziót üzemeltető Archimedia Kft.-vel megkötött támogatási szerződés felülvizsgálatára és új szerződés megkötésére
  6. Javaslat egyes szociális tárgyú szerződések megkötésére
  7. Egészségügyi alapellátást érintő együttműködési megállapodás valamint a 11., 12., 15. és 17. számú felnőtt háziorvosi praxisok feladat-ellátási/megbízási szerződéseinek módosítása
  8. Együttműködési megállapodás megkötése Budapest Főváros Kormányhivatalával – Kormányablak és Önkormányzati ügyfélszolgálati pont létesítése a Campona Bevásárlóközpontban
  9. Javaslat Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzatának a Magyar Limes Szövetség szervezetébe történő tagfelvételi kérelem benyújtására
  10. Hozzájárulás a Szociális Szolgálat és az Egyesített Bölcsőde hátrányos helyzetű személyek foglalkoztatását ösztönző pályázaton való részvételéhez
  11. Javaslat a kerületi állami fenntartású köznevelési intézmények felvételi körzetének véleményezésére
  12. Javaslat a Fővárosi Területfejlesztési Program véleményezésére
  13. Javaslat az Egyesített Óvoda magasabb vezetőjének és intézményvezető-helyetteseinek a heti kötelező óvodai foglalkozások megtartása alóli mentességére
  14. Javaslat az Önkormányzat 2015. évi belső ellenőrzési tervére
  15. Javaslat az önkormányzat stratégiai belső ellenőrzési tervével kapcsolatos döntések meghozatalára
  16. Javaslat a Képviselő-testület 2015. évi tavaszi ülésszakára vonatkozó munkatervére
  17. Javaslat a Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ 2015. évi munkatervének elfogadására
  18. Javaslat a közművelődési megállapodással rendelkező civil szervezetek 2015. évi munkaterveinek elfogadására (Nagytétényi Polgári Kör, Baross Gábor Telepi Polgári Kör, Budafok-Tétény Baráti Körök Egyesülete, Rózsavölgy Egyesület, Budatétényi Polgári Kör, Promontorium Borlovagrend, Budafoki Péter-Pál Utca és Környéke Polgári Kör)
  19. Javaslat közalapítványokkal kapcsolatos döntések meghozatalára*
  20. Egyes állami fenntartású köznevelési intézményekben magasabb vezetői pályázatokkal kapcsolatos vélemény*

Beszámolók

  1. Jegyzői beszámoló a Polgármesteri Hivatal 2014. évi tevékenységéről
  2. Beszámoló a térítésmentesen az Önkormányzat tulajdonába adott ingatlanok 2014. évi hasznosításáról
  3. Időszakos beszámoló a Helyi Esélyegyenlőségi Program (HEP) Intézkedési tervében (HEP IT) rögzített célkitűzések és feladatok megvalósításáról

A napirendi pontok előterjesztői:
Karsay Ferenc polgármester: 1-12., 15., 19., 22., 25.
Szepesfalvy Anna alpolgármester: 13., 21., 26.
Németh Zoltán alpolgármester: 14., 16., 20., 23.
dr. Szántó János jegyző: 17-18., 24.

* A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdés b) pontja szerint az érintett kérésére a képviselőtestület zárt ülést tart.


Részletek

11. Együttműködési megállapodás megkötése Budapest Főváros Kormányhivatalával – Kormányablak és Önkormányzati ügyfélszolgálati pont létesítése a Campona Bevásárlóközpontban

Részlet az előterjesztésből:

A Budapest Főváros Kormányhivatala XXII. Kerületi Hivatalának 2013-as megalakulását megelőzően a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati tevékenységét az Okmány- és Ügyfélszolgálati Iroda látta el. Az okmányirodák kormányhivatalokba történő integrálódása óta Hivatalunkban kifejezetten csak ügyfélszolgálati tevékenységet ellátó iroda nincsen. E hiánypótló tevékenységet kívánjuk pótolni egy kihelyezett ügyfélszolgálati pont létrehozásával.

A kihelyezett ügyfélszolgálati irodát Budapest Főváros Kormányhivatalával közösen tervezzük létrehozni a Campona Bevásárlóközpontban. Olyan komplex ügyfélszolgálat létrejöttét tervezzük, ahol Budapest Főváros Kormányhivatala kihelyezett kormányablakkal, míg Hivatalunk kihelyezett ügyfélszolgálati ponttal képviselteti magát közösen egy helyiségben.

Azért esett a választás a Campona Bevásárlóközpontra, mert egyrészt földrajzi elhelyezkedését tekintve a XXII. kerület központi részén található, megközelítése kiváló, másrészt a bevásárlóközpontban található szolgáltatások széles rétegét képes helyben elérni.

Hivatalunk olyan ügyfélszolgálat kialakítását tervezi, mely lépést tart a társadalom és a technika fejlődésével. Ennek tükrében a következő lehetséges ügyfélszolgálati feladatokat tervezzük:

  • kérelmek, hiánypótlások beadása
  • adóügy: folyószámla lekérdezés
  • adócsekkek átadása
  • önkormányzati ingatlanok vételi, bérbeadási hirdetményeinek közzététele
  • egyszerűbb közterület használati kérelmek benyújtása
  • iratok átvételének lehetősége (abban az esetben, ha a törvény nem ír elő postai kézbesítést)
  • át nem vett és postától visszakapott adóhatározatok átvétele
  • kiemelt turisztikai programok szélesebb körű terjesztése
  • önkormányzati hirdetmények szélesebb körben történő terjesztésének lehetősége
  • önkormányzati döntések szélesebb körben történő megtekintésének biztosítása
  • kerületi kulturális és egyéb rendezvények, programok ismertetése, szórólapok elhelyezése, információk nyújtása.

A közigazgatási ügyfélkiszolgálás az önkormányzat tágabb közönségkapcsolati rendszerének húzóágazata. Az ügyfélkiszolgálás az a kitüntetett szerep, amikor is az ügyfél kapcsolatba kerül a Hivatallal. Nagyon fontos, hogy a kiszolgálással elégedett legyen az ügyfél. Minden olyan lépés, mely csökkenti az ügyfélterheket, pozitív visszhangra lel.

Tény, hogy az ügyfél általi megkeresések túlnyomó többsége információnyújtásra irányul. Amennyiben az ügyfél ezen igényét kielégítjük, elégedetten távozik. Ezen okból kifolyólag is érdemes “önálló tevékenységként” szervezni az ügyfélszolgálatot. Olyan polgárközpontú ügyfélszolgálati iroda létrehozását tűztük ki célul, mely az Önkormányzat és a polgárok közötti, az emberek igényére épülő, többcsatornás, a kapcsolatokat hatékonyan biztosító szolgáltatások rendszere.

A tervezett megállapodás szerint az ügyfélszolgálati irodának helyet adó helyiség 112,98 m2, várható működési költsége 1800 Ft/m2 + áfa, melyet a felek 50-50%-ban viselnek, továbbá két havi működési költségnek megfelelő óvadék összegét kell előre megfizetni.

Az ügyfélszolgálati iroda kialakításának egyszeri költsége várhatóan 600.000 Ft + áfa (ügyfélfogadó pult kialakítása), valamint a Polgármesteri Hivatal szakmai létszámát 1 fővel bővíteni szükséges a megállapodás megkötésekor. Egy fő felsőfokú végzettségű köztisztviselő éves várható bérköltsége járulékokkal 4.500.000 Ft, az éves várható működtetési költség 1.550.000 Ft.

Lehetőség szerint már decemberben szeretnénk megkezdeni az iroda kialakítását, januárban az irodát megnyitni. Erre való tekintettel kérem a határozati javaslat elfogadását.

Teljes előterjesztés, határozati javaslat az önkormányzat honlapján


Forrás:
Meghívó a Képviselőtestület 2014. december 11-i ülésére
A 2014. december 11-i ülés előterjesztéseinek teljes listája